måndag 2 januari 2012

Nyårhelgen 2011/2012

I fredags var jag uppe med tuppen för att packa det sista inför min weekend tripp ner till tjejerna i Olofström. Blev väl möt och sedan bärde de av mot alla affärerna för att inhandla allt som behövdes till nyårafton. Man behöver både god mat, god dricka och självklart lite godis. På kvällen blev det att kolla på genrepet av Olofströms nyårsrevy. Kan säga att det kom många goda skratt från mig. En riktigt bra revy med fin sång och dans, roliga scener och härliga glada revymänniskor. Mycket bra!

Själva nyårsafton så var jag och Amelie dutkiga och tog oss ut på en långa härlig proemand. Det var frost överallt vilket gjorde det extra fint. Jag säger det igen, att gå i naturen och längst med vatten är så härligt! Man kopplar verkligen av och njuter. Blev en mycket trevlig och pratsam promenad. På eftermiddagen blev det chill framför tvn och fix inför kvällen. Det där bekymret med vad man ska ha för kläder på sig hängde över mig hela dagen. Uscha! Är det samma sak för er?

Kvällen kom och jag blev nöjd med mitt klädval och allt. Det blev god mat och en tjejförfest med många skratt så som nyårsafton ska vara. Framåt tolvslaget gick vi ner till "centrum" för att kolla raketerna och skåla in det nya året, 2012. Kvällen/natten bärde oss sedan vidare till en annan fest som var riktigt lyckad! Vi kom i säng runt klockan 6 på morgonen vilket slutade med att halva nyårsdagen sovs bort.

Igår eftermiddag tog jag mitt pick och pack,. Tackade och sa Hejdå till tjejerna efter en kanon helg! Sedan sov jag alla timmarna hem på buss och tåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar