måndag 22 mars 2010

Göteborgs weekend

Nu är jag hemma eller kom hem igår och har hunnit packa upp allt och fixa i ordning mina nya inköp som blev under helgen.

Fredag

Hela den kärleksfulla weekend startade med en mysig tågresa som höll tiden och allt blev en bra början. Sedan framme i Göteborg och ute vid hotellet var allt perfekt och rummet var jätte bra. Jag och min prins hade köpt lite småplock till kvällsmat så det åt vi på hotellrummet med mysig stämming, bara han och jag. När det började närma sig senare kväll och vi var mätta och glada tog vi bussen in till stan och sedan vidare med spårvagn till bion. Vi såg Farsan som var riktigt bra!

Lördag
morgon började med att vi gick ner och åt den goda hotellfrukosten som var mycket bra. Fanns hur mycket som helst att välja på, sedan lite härligt att se vattnet från frukostbordet. Denna dagen bjöd på värme och sol så vi tog oss snabbt in till stan och shopping efter en härligt morgon. Blev lite shopping för oss båda. Mellan affärerna han vi också med en lång fika med kaka, semla, kaffe och te. När våra ben sedan inte orkade gå mer åkte vi till hotellet igen för att besöka relaxavdelningen. Härligt bastubad och även bubblande utomhus i en bubbelpool under barhimmel blev det. Såg solnedgången ünder bubblandet. Det kunde inte bli en bättre kväll med min prins!
Innan kvällen var slut så åkte vi in till stan och åt en stor buffé med både förrätt, huvudrätt och efterrätt. Så gott och romantiskt!

Söndag
sista dagen i storstaden Göteborg. Blev en mycket god och lång hotellfrukost som på lördagen men med tankar om att packa och åka hem senare under dagen. Det var inget roligt att packa och göra sig i ordning för hemfärd men så blev det. Innan tåget tog oss hem hann vi med lite mer shoppande och en god lunchbuffé på Lydias. Vårt favvolunchställe i Göteborg. Vid eftermiddagstid tog tåget oss hem till Småland igen. Blev mycket pussar och kramar under hela söndagen då vi firade våra 2år tillsammans.

Tack så mycket min älskade prins för en helt underbar och fantastiskt helg tillsammans med dig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar