söndag 11 september 2011

Babysitter and market


Har haft en fullspäckad helg och så att vila bort förkylningen har jag inte hunnit. Men kan säga att jag har haft en kanonhelg. I fredags trotsade jag förkylningen och tog mig ur min värld till den vanliga. Jag och min prins skulle vara barnvakt på kvällen och det vill man inte missa. Barnen var så goa och vi hade roligt! SÅ fredagkvällen slutade bra trots allt.

Lördagen var det upp och hoppa med den sena tuppen runt 8 tiden. Denna morgon ska vi inte tala om hur jag och min röst mådde. Hosta, snuva och heshet. Men jag tog min plånka och tog tåget mot Emmaboda. Där väntade mamma, och några från släkten på hennes sida. Vi skulle nämligen gå på maken (marknad) som vi gillar stort! Jag hittade mig lite inköp, vantar, marknadsgodis, julkort/födelsedagskort/vanliga kort man kan ge bort. Tror jag köpte så jag har till andra födelsedagar som här nu under höst och vinterhalvåret. Sedan tog vi en god stor fika/lunch. För mig blev det en smörgåstårtebit, tobleronebeskvi och te. Tack mamma för den goda fika!

Tog sedan tåget hem igen för på kvällen väntade party med brudarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar